Forum Forum dyskusyjne Strona Główna

Sportowe filtry powietrza...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Strona Główna -> Garaż
Autor Wiadomość
gnz87
Administrator



Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10

PostWysłany: Śro 16:25, 03 Maj 2006    Temat postu: Sportowe filtry powietrza...

Struktura sportowego filtra powietrza to najwyższej jakości impregnowana tłuszczowo gaza bawełniana, przekładana wielowarstwowo na siatkach drucianych. Oferujemy bezobsługowe filtry powietrza w postaci zamienników do oryginalnych wkładów filtru powietrza oraz sportowe i wyczynowe zestawy przeznaczone do silników gaźnikowych oraz wtryskowych do niemalże wszystkich marek i typów samochodów obecnych na rynku - od Alfa Romeo do Volvo. Poważna ekonomiczna zaleta sportowego filtra to jego jednorazowy zakup, w przeciwieństwie do seryjnego, papierowego wkładu, który powinien być wymieniany co ok. 10.000-20.000km maksymalnie. Bawełniany sportowy filtr powietrza wymaga jedynie okresowej konserwacji co ok. 10.000-20.000km, za pomocą specjalnego zestawu czyszczącego, w postaci szamponu do jego umycia oraz specjalnej oliwki, do jego ponownego nasączenia.

INSTRUKCJA SERWISOWANIA SPORTOWEGO FILTRA POWIETRZA:

1) Delikatnie ostukaj filtr o twardą powierzchnię tak, aby go nie uszkodzić mechanicznie, ale usunąć jak najwięcej stałych zanieczyszczeń. Możesz także użyć delikatnego pędzelka do usunięcia stałych, mocniej przylegających zanieczyszczeń.

2) Używając zawartego w zestawie szamponu, spryskaj obficie obydwie strony filtra i odczekaj ok. 15-20 minut, aby detergent mógł odpowiednio rozpuścić brud i tłuszcz oraz dotrzeć do całej struktury filtra.



3) Wypłucz zanieczyszczenia pod bieżącą ciepłą wodą od czystej strony filtra tak, aby wypychać zanieczyszczenia, a nie je "wbijać" w filtr.



4) Pozostaw filtr do zupełnego wyschnięcia (kilka godzin) lub użyj np. suszarki do włosów przez ok. 30 minut - polecane przez nas filtry tylko renomowanych i sprawdzonych przez nas firm nie ulegają zniszczeniu poprzez przyśpieszone suszenie, z powodu użycia najwyższej jakości bawełny.



5) Zupełnie suchy filtr dokładnie spryskaj zawartą oliwką w zestawie, aż do uzyskania pożądanego koloru nowego filtra (oliwka jest barwiona).



6) Teraz Twój filtr jest z powrotem w 100% sprawny, jak nowy, umieść go z powrotem na swoim miejscu w komorze silnika. Przed ponownym montażem zalecamy odkurzenie (najlepiej odkurzaczem) puszki filtra w przypadku wkładu filtra lub elementów najbliższych w przypadku stożka - zaowocuje to mniejszym zabrudzeniem filtra w początkowej fazie.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelpk8
40%
40%



Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Kożuchów City

PostWysłany: Czw 22:40, 04 Maj 2006    Temat postu:

SPORTOWY FILTR STOŻKOWY
z wkładem bawełnianym

Wymiary:
wysokość 130mm,
średnica górna 130mm,
średnica dolna 145mm

Efektywny w działaniu, estetycznie wykonany.
Filtr posiada redukcje: 85, 75, 70, 65 mm

Cena około : 160 zł



Pasuje do : astry f - 1,4, 1,6, 1,7d, 1,8, 2,0 , 2,0 16v, astry 2 - 1,7tdi, 2,0 16v, 2,0 dti, wymiary filtra 308*229mm, renomowany producent, znaczny wzrost momentu obrotowego, filtr dożywotni.

Cena około: 200zł

i wsyztsko jasne. A przypomne zywkły filtr powietrza kosztuje około 40zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frugopl
40%
40%



Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Cozuchow / London

PostWysłany: Sob 15:07, 20 Maj 2006    Temat postu:

hehehe i co wiezycie, ze da wam to jakikolwiek przyrost KM czy Nm ?? filtr zeby dal cokolwiek musi miec poprowadzony dolot zimnego powietrza i byc odgrodzony od silnika, zeby nie zasysal cieplego powietrza. tuning z allegro Jezyk zapomnieliscie jeszcze o czipie rezystorku Jezyk
tu macie male info o dolotach:

Układy dolotowe
Zadaniem seryjnego układu dolotowego jest przede wszystkim jak największe rozciągnięcie zakresu momentu obrotowego. Takie działanie powoduje jednak wyraźne osłabienie tak zwanego pierwotnego impulsu ciśnieniowego - czyli spadek wartości maksymalnych momentu i mocy. Przerabiając seryjny układ wydechowy do potrzeb sportu (tak, jak ma to miejsce w grupie A) - konieczne jest dostosowanie przekroju przewodów do współpracy ze zmienionym wałkiem rozrządu, który z kolei jest obliczany z uwzględnieniem wymaganych obrotów mocy i momentu. Można więc w dużym uproszczeniu powiedzieć, że kanały dolotowe są obrabiane tak, aby umożliwić silnikowi poprawną pracę na wybranym wałku rozrządu.

Zupełnie inną sprawą jest optymalizacja kształtu kanału, która ma spowodować obniżenie oporów hydraulicznych przewodu i tym samym umożliwić jak najlepszy przepływ ładunku do cylindra. Takie poprawianie kształtu kanałów jako samodzielna przeróbka ma głównie sens w silnikach o niższym stopniu zaawansowania (np. Fiat Seicento Sporting, Daewoo Lanos, Opel Astra 1.4 8V itp.). W takich jednostkach już sama poprawa kształtu kanałów wydatnie wpływa na podniesienie mocy i momentu obrotowego. Jednak w przypadku jednostek zaawansowanych, jak chociażby Honda Civic VTi sam kształt kanałów jest na tyle dobry, że przy seryjnych wałkach rozrządu nie jest konieczna jego korekta.

Najbardziej spektakularne efekty przynosi zastąpienie kolektora dolotowego układem z indywidualnymi przepustnicami, czyli tzw. throttle bodies. Takie rozwiązanie pozwala na ograniczenie niekorzystnego wpływu na siebie poszczególnych cylindrów. W tym rozwiązaniu można też spodziewać się największych przyrostów mocy. Układy typu throttle bodies są stosowane głównie w silnikach typu VK (kit car) oraz chociażby w jednostkach Formuły1.

Decydując się na układ dolotowy typu throttle bodies należy pamiętać, że nie jest on przystosowany do współpracy z seryjnymi wałkami rozrządu. Zwiększona średnica przelotu powoduje konieczność odpowiedniego dobrania czasów rozrządu na dolocie.



Dobieranie długości rury łączącej puszkę kolektora z filtrem

W silnikach A-grupowych, gdzie konieczne jest zachowanie seryjnego kolektora dolotowego można kształtować charakterystykę momentu obrotowego i mocy za pomocą odpowiednio dobranego przewodu dolotowego pomiędzy kolektorem, a filtrem powietrza.

średnica

Pojemność silnika w ccm Średnica przewodu w mm
1000 50
1100 52
1300 56
1600 62
1800 66
2000 70
2500 80
3000 90

długość przewodu

Obroty momentu maks. Długość przewodu w mm
4000 350
4500 300
5000 270
5500 230
6000 210
6500 190
7000 170
7500 160
8000 150
8500 140
9000 130


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fox
60%
60%



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10

PostWysłany: Nie 11:43, 24 Gru 2006    Temat postu:

wszystko to o czym jest mowa poprawia tylko moment obrotowy ktory w naszym przypadku jest bardzo wazny bo my chcemy miec autko ktore przyspiesza a nie muli sie a co do mocy to tak faktycznie az taka wielka moc nam jest nie potrzebna
bo i gdzie my tym mozemy pocisnac kolo 230 chyba nigdzie oczywiscie mowie na drodze kolo naszego rejonu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Strona Główna -> Garaż Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin